مجلس سنای ایالات متحده روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن رکورد ۸۵۸ میلیارد دلاری هزینه دفاعی سالانه، ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از پیشنهاد جو بایدن و همچنین لغو دستور ارتش برای واکسن کووید-۱۹ در آن تصویب شد.

کنگره

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورها از قانون مجوز دفاع ملی یا NDAA، یک سیاست تنظیم لایحه سالانه برای پنتاگون، با اکثریت قاطع ۸۳-۱۱ دو حزب حمایت کردند.

رای منفی از سوی ترکیبی از لیبرال‌هایی که به بودجه نظامی در حال افزایش اعتراض دارند و محافظه‌کاران مالی که خواهان کنترل شدیدتر بر هزینه‌ها هستند، به دست آمد.

NDAA مالی ۲۰۲۳ اجازه ۸۵۸ میلیارد دلار هزینه نظامی را می‌دهد و شامل افزایش ۴.۶ درصدی دستمزد برای سربازان، بودجه برای خرید تسلیحات، کشتی‌ها و هواپیماها، و حمایت از تایوان در مواجهه با تهاجم چین و اوکراین در تقابل با روسیه است.

سناتور جیمز اینهوف، جمهوری‌خواه ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا، در بیانیه‌ای گفت: «این مهم‌ترین لایحه‌ای است که ما هر سال انجام می‌دهیم.»

NDAA مالی ۲۰۲۳ شامل ماده‌ای است که بسیاری از جمهوری‌خواهان و بسیاری از دموکرات‌ها با آن مخالفت کرده‌اند. ماده‌ای که از وزیر دفاع می‌خواهد دستوری را که لازم است اعضای نیروهای مسلح علیه کووید-۱۹ واکسینه شوند، لغو کند.

این لایحه دست‌کم ۸۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین در سال آینده ارائه می‌کند و شامل مجموعه‌ای از مقررات برای تقویت تایوان در میان تنش‌ها با چین، از جمله میلیاردها دلار کمک امنیتی و خرید سریع تسلیحات برای تایوان است.

کد خبر 728266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha